Predikantenondersteuning Roemenië

20 september 2024
Al jaren steunen wij ds. Béla Eros-Joo. Ds. Béla was predikant van Popesti en woonde in Poklostolek, waar zijn vrouw Enikö predikant was. Sinds vorig jaar is hij predikant in de gemeente Zaûan. Een gemeente enkele kilometers verderop. Zijn vrouw dient nu in de gemeente Popesti. Hoewel Zaûan een grotere gemeente is, is de financiële situatie van het dit predikantsgezin niet verbeterd. Er is veel achterstallig werk in de gemeente en zijn salaris is niet toereikend om in het levensonderhoud te voorzien.Met ingang van dit jaar willen wij Ds. Istvan Fehervari in Urvind ook gaan ondersteunen.

Ds. Fehevari kreeg twee keer per jaar kleding van ons. Deze kleding werd verkocht op een kledingmarkt bij de kerk. Met de opbrengst hiervan werden kleine verbouwingen aan kerk en pastorie bekostigd. Omdat de situatie aan de grens nog niet verbeterd is, wordt er al een jaar geen kleding gebracht.

Gelukkig mag en kan de evangelieverspreiding doorgaan, daar zijn we dankbaar voor.

Toch willen we u en jou vragen aan deze predikantsgezinnen te denken. Allereerst in uw/jou gebed, want dat is onze krachtigste vorm van hulp!

Daarnaast vragen we u/jou deze gezinnen financieel te ondersteunen met een, periodieke, gift. Het blijkt dat we met € 75,00 per maand het verschil kunnen maken voor deze predikantsgezinnen.

In alle bescheidenheid vragen we u/jou te overwegen hieraan mee te doen.

Helpt u mee?

U kunt uw gift overmaken op het volgende rekeningnummer:

NL36RABO0373710143 ovv Predikantsondersteuning.

Wilt u meer informatie of uitleg over deze ondersteuning bel of mail gerust.

Esther Verheij 06 18324278

Eefje Lindhout 06 46570835

Email: oosteuropa@hervormdpapendrecht.nl

Namens beide predikanten heel hartelijk bedankt!