Diaconie

De taak van de diakenen is van oorsprong de bediening der armen. In onze tijd heeft deze taak, mede door de sociale voorzieningen, een breder accent gekregen. Naast de financiële nood krijgen wij steeds meer te maken met maatschappelijke nood.

Haar zorg strekt zich uit over bijstand in het gezin, zorg voor zieken, bejaarden, hulpbehoevenden, chronische zieken en gehandicapten. Kortom, alles wat met dienen en barmhartigheid bewijzen te maken heeft. Daarom wordt ook steun verleend aan talloze projecten in en buiten de gemeente, in en buiten Nederland.

Het beleidsplan 2014-2019 is opgesteld door de diaconie. Er zijn een aantal exemplaren van de samenvatting te vinden op de lectuurrekken liggen in beide kerken.

Kerkradio

Het is mogelijk om via een speciaal kastje de kerkdienst te beluisteren. Als u daarvan wenst gebruikt te maken, dan kunt u dit aanvragen via kerkradio@hervormdpapendrecht.nl.

Uitzending

Wat nog niet iedereen weet, is dat we via deze website ook uitzendingen van kerkdiensten verzorgen. Op de homepage staat onder de kerkagenda twee knoppen, Live Grote Kerk en Live Sionskerk. Door op de betreffende knop te klikken, start u de uitzending.

Contactpersonen

Diaken: Leen Hardam